Monday, November 10, 2014

"Sayangku Pada Mereka Kekal Hingga Denyutan Nadi Ini Terhenti"

Assalamualaikum w.b.t...
Ingat nak update pasal wedding, tapi lain pulak yang nak di update sambil duk layan lagu Eternity - Robbie William...

"Sayangku pada mereka kekal hingga denyutan nadi ini terhenti" Tulaa title yang agak merapu utk aku luahkan kat blog yang tak seberapa nie..

Arghh tak tau nape today tetiber nak rasa macam nie...dah lama tak rasa macam neyh...biasanya aku ignore je perasaan yang tak best neyh...

Aku tak tahu sampai bila aku nak layan perasaan emosional and sensitif yang agak tak bertempat neyh..haha..aku kena terima hakikat yang aku dah kahwin, dah ada kehidupan sendiri and aku takleh nak harap lagi perhatian dari orang lain especially my lovely siblings...mungkin diorang tak perasaan or aku je yang terlebih perasan bila diorang tak layan aku..haha..perlu ke ade rase camtu? Aku kena terima hakikat yang diorang dah besar, diorang dah ade kehidupan sendirian and aku tak perlu nak risau lelebih pasal diorang sebab diorang tau jaga diri sendiri and aku kena jaga diri aku sendiri..Nak jaga diorang macam dulu, erm tak tahulaa...diorang dah ade kerjaya yang bagus, dah belajar tinggi2x, dah jauh tinggalkan aku....sampai bile aku nak layan perasaan macam neyh? sampai bile nak downkan diri sendiri? wake up fati...wake up....u can do it! u know u better than anyone else.....hmm ok2x...

Aku kena sedar yang aku dah jauh tertinggal...jangan biarkan diorg pandang aku sebelah mata...dont let them treat u like a child...aku tau diorang sygkan aku...cume nak perhatian dr diorang lelebih mmg xlaa...lgpun aku dah kawin...aku diberikan phatian sepenuhnya oleh suamiku..tapi aku rindu nak lepak ngan diorg...aku happy sgt klau dapat bersama diorg...and aku harap sgt diorg tak lupekan aku...sebab aku terlalu sygkan diorg...aku kena ubah diri aku...jgn ade lg sifat "sensitif yg melampau" tuh...just think positive...

Tapi ketahuilaa familyku.....adeqberadeqku....
Sayang aku pada diorg kekal hingga denyutan nadi ini terhenti...... 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ape nak wat jika mereka memandang rendah terhadap saudara darah dagingnya sendiri?Mereka lupa di atas setiap kebaikan yang diberikan selama ini...Bagaimana mengubat perasaan kecewa dan rasa tidak reda itu?Ada dua penawarnya....

Kesabaran & rawat penyakit hati itu dengan memberi kemaafan secara ikhlas..Ia bakal memberi ketenangan jiwa..

Jangan putus berdoa supaya Allah memberi petunjuk kepada mereka yang kian alpa dengan kesenangan yang mereka peroleh sehingga melupakan segala kebaikan darah dagingnya itu...Jangan harap nilai dari mereka sebaiknya buat sesuatu kerana Allah...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Di saat kamu jatuh.....ku cuba membawa kamu ke jalan pulang....Di saat kamu hiba, ku memeluk dirimu...ku xbenarkan air mata kamu jatuh...Di saat kamu sendirian, ku kan sentiasa ade utk kamu..Ku cuba melakarkan senyumanmu..Gelak ketawamu...Di saat kamu memerlukan seseorg...ku kan cuba utk bersamamu selagi ku mampu...ku penah berjanji pada diri ini, ku takkan biarkan kamu sendiri lagi...ku takkan biarkan tangisan kamu berulang lg.....

Dan kini...semuanya sudah berlalu...kamu menemui kebahagiaan yg kamu impikan selama ini...kamu telah menemui kegembiraan yang kamu cari...kamu melepaskan diri ini...ku cuba memaut kembali lenganmu...ku cuba menggapai angin lalu, namun kamu semakin jauh...semakin jauh meninggalkn diri ini...ku cuba mencari noktah yg tersimpan..ku cuba mencari jawapan utk persoalan yang tersimpul...namun kegagalan itu seringkali menjadi milikku...

Ku akur...ku pasrah dengan ketentuan Ilahi...Ingin ku menangis...namun air mata ini sudah kering buat dirimu....Sudah tiba waktunya untukku melepaskn dirimu pergi...doaku semoga kamu bahagia bsama insan yg tersayang...ku tahu ujian yg sedang melanda diri ini mengajar diriku menjadi seorg yang lebih tabah mengharungi segalanya...Ku tahu Allah sentiasa bersamaku....ku cuba mencari kekuatan kembali...ku biarkan kenangan itu tersimpan rapi dalam kotak hati ini...

Terima kasih kerana menjadikan diri ini sebagai satu sandaran semata-mata..Ku terpaksa memungkiri janji...Ku tak mampu lg meneruskan janjiku pdmu..Biarkn ku berlalu pergi....Maafkan diri ini......
 

No comments:

Post a Comment