Monday, November 10, 2014

Birthday October & November

Assalamualaikum w.b.t

Nak cerita...betapa aku neyh sensitif yang melampau dengan my hubby...haha..
Alkisah.....
03 November 2014 aku and my hubby jalan2x dekat ikea and ikano menghabiskan duit...eh taklaa abiskan pun, beli lilin je..tak abis pun rm15..and then aku ajak b jalan kat ikano..and then aku ternampaklaa popular..akukan pantang nampak kedai buku..lagipun aku memang tengah mencari punch hole big circle..sj je survey, nak beli memang mahal sgt..tengah see2x and look2x, tetiber aku nampak nano block bentuk gitar..dahlaa warna kegemaran aku...dari dulu aku suke mende alah neyh...cantik and comel kalau wat hiasan..tapi memandangkan harga tak kena ngan barang dia, so rasa tak perlu kot...mahal sgt...aku saja tunjuk kat b, "b...comelkan??nak leh??" b ckp amik jelaa...aku cakap ish xnaklaa..mahal sgt, memain je...so aku tarik b kuar dari popular..b pun berleter2x arr tdi cakap nak...pastu xnak lak..haha..aku wat muke seposen je..

Balik dari ikano aku singgah umah kakyam..sampai2x umah dah dekat kul 12.00t/mlm...aku standby my b wish...rupanya dia lupe...aku punya angin satu badan...perghh..sampai ke esok aku diam je...merajuklaa konon...pepagi nk gi keje tuh baru b wish..tapi aku wat donno...padahal smlm tido lewat kot..tapi boleh dia lupe..eee mmg geram..haha..tapi sat je..malam tuh kitorang keluar beli barang umah, tetiber b wat suprise letak kek atas seat kete tempat aku duduk..nasib xterpenyek kek tuh aku duduk..haha..blueberry cheese..b beli dua slices je..kan klau beli byk sape lak nak makan..b berjaya memujuk aku..:) 

Birthday aku tahun neyh sangat bermakna kerana sambut dengan suami aku...insya Allah Dia berikan aku kekuatan dalam menghadapi hari2x yang mendatang, diberikan kesihatan yang baik and perkuatkan iman aku..Semoga Dia kurniakn aku kebahagiaan yg di dunia & di akhirat.Thanks to my hubby Syed Mohd Husairi for everything...i love you so much..;)


Alkisah suprise dekat abah
Plan last minute, kitorang jumpe reramai dekat KL...Abg Jib dari JB, KD dari penang, and aku ngan kakyam, yus, nadiah memang kat KL..07hb November tuh masing2x standby untuk gerak ke Gombak...aku tunggu b kat tempat kerja je...and bersiap pun kat situ je..aku ingat aku dah lambat, sekali kejap je dari Damansara ke Gombak..hehe..aku lak yang dah nak sampai dulu..sampai2x, abah tengah tidur..cian abah..sakit perut ibu kata..ibu pun kejutkan abah...Muke abah walaupun baru bangun tido, tapi muka happy sangat..bukan senang dapat reramai macam neyh..sure kakdah kakmar ngan abg mad jeles..tpi nak wat camaner..plan last minute...lagi pun diorang dari terengganu, mesti susah nak turun...sorry my sis2x and bro....:)

Tepat 12.00am, 08.November.2014 masing2x berebut nak salam abah, wish birthday..
best btol..and sebelum makan, yus baca doa untuk ibu bapa...
and aku doakan semoga Abah panjang umur, murah rezeki, sentiase diberkati and dkurniakan kesihatan yang baik..insya Allah..We'll love abah so much..:)
Malam tuh jamu makan nasi arab, perghh muak gile2x..nasib tak mutoh ijaa...haha..tgk yus ngan nadiah makan, byk btol..ish3x...
 

Malam tuh gerak balik ke rumah dekat2x kul 3pg..seronok sangat lepak and sembang reramai..Tak sedar dah lewat..patutlaa rase flat semacam..Esoknyer aku bangun awal sebab nk prepare nadiah punya wedding card..awal tak awal sangatlaa..dalam kul 9 lebih...subuh gajah aku..adoii..

Aku basuh muka and terus masuk bilik office aku...aku pun openlaa aku lappy...haa apekah ini???? ternampak something dalam plastik duk atas keyboard lappy aku.... SERIOUSLYYYY????
Berlari-lari aku masuk dalam bilik semula kacau b tido..."bbbbbbbb!!!!" terkejut b...haha..mau taknyer..excited gilerr...tengkiuuuu bbbbbbb..b gelak je...heheh....aku peluk and kiss my hubby..pastu aku marah dia dalam gurau...aku tak bg beli dia beli jugakk...ish3x...bila masa dia wat keje tak tauu..taukah ape dia??

TAA DAAAAAA


Seronok gileeee....tapi pening nak siapkan...at last reramai datang umah aku..ape lagi, "Yus, tolong siapkan..hihik.."


Koleksi barang2x comel dari my hubby...dia pun tau aku memang suka gile mende pelik2x and comel2x..haha...thanks b.....:)

No comments:

Post a Comment