Sunday, December 11, 2011

Terkenang Kembali~~~

Malam neyh terasa sunyi lagi sebab dia dah tido..dia letih sangat...xpelaa,cian dia..biarlaa dia tido..aku baru balik dr teman leely gi Giant Plentong, dia gi byr duit camera dia kat courts..pastu kitorang pi mkn kat Mcd..aku just mkn bubur ngan french fries je..hehe..Now,aku duk layan lagu "A Thousand Year ~ Christina Perry" sambil update blog neyh, lagu dia sayu je..huhu..dah lama aku nak update, and baru sekarang baru berpeluang..2hari aku xleh nk online..ape daa,laptop baru awal2x dah kena reinstall windows..Windows corrupt pulak..nasib arr aku reti wat sendiri..hehe..ntah ape yang aku bukak sampai jdi slow nak mampus laptop aku..last2x kuar hitam je..heheh..aduyaii best btul layan lagu neyh...tgk video, rupanya theme citer twilight breaking down...I have died everyday waiting for you, darlin' don't be afraid I have loved you for a thousand years I'll love you for a thousand more....xabis2x ulang lagu neyh..ish3x..


~Raya 2008~

Actually,bkn nak ckp pasal neyh...ade lagi yang wat aku rase rindu...tetiber je...aku pn xtau nape...tpi mmg perlu kot..aku rindu kat salah sorang adeq aku..alamak,tetiber bgenang air mata neyh..seperti aku xdapat terima ngan situasi skrg..teringat aku dr umur dia 3taun smpai dia form 4, kitorang xpenah berenggang...xpenah duk berasing..tpi bile dia dah nk spm,kitorang mula renggang...aku pun dh stat keje kat kl...mmg sumer manusia pun wat silap...tpi xsalahkn klau kita memaafkan...aku tau dia dah wat kesilapan...tpi sebagai akak,aku memaafkan dia dan cuba memberikan sokongan yg terbaik utk dia...tpi nape jalan camneyh yg aku dpt?makin lama hubungan kitorang makin jauh..Mungkin aku bukan akak yang baik utk dia luahkan
segala masalah dia...untuk dia mengadu or citerkan pape mengenai life dia..honestly aku rindukan dia yg dulu..aku rindukan sifat dia yang mcuit hati tuh..sometime bile teringatkn kehidupan dulu, terasa sebak sgt...terasa kecewa sgt...aduyaii awatlaa mlm neyh hati aku lembik sgt..dhlaa tengah selsema neyh...xbaik2x arr selsema aku nmpak gayanya...


~Raya 2008~

Aku terima je ape dia nak kata kat aku...ape yang dia xpuas hati ngan aku...aku terima je...aku akan tetap terima dia..biarpun cara dia tuh sometime menguji kesabaran..xpe,just aku doakan yg terbaik utk dia..aku doakan semoga dia dbukakan hati untuk berubah kepada yg lebih baik...Pesanan aku untuk dia, belajar rajin2x, jg diri baik2x, jaga iman..cubalaa jdi seorang anak,akak and adeq yang terbaik....love you so much dear..take care!




14 comments:

  1. tulah pasal...
    seriously i'm also miss her so much..
    but takut nak call takut jawapan2 yang dapat menyakitkan hati..
    takpelah if she miss us so she know what she have to do.. hhuhuh...

    ReplyDelete
  2. HMM ntahlaa..eg0 tErLalu hiGh..biarlaa,mmg sedih..tpi nk wat camaner..dia pun pilih jalan utk mendiamkan diri terus..mungkin dia rase kite neyh "xde function"..sedih sgt2x..teringat pulak mase first ajar dia mengeja adalah pkataan baju..masa tuh kat umah tok..xsangka dia akan menjadi seorg yg pandai..tpi..........

    ReplyDelete
  3. yuhuwwwwwwwww......so be carefully.......ur sis alwaysssss waiting from sis2 nyeeee.....tp apekan daye smua meninggalkannyer ble die perlukan belaian and perhatian dari smua sis nyer.....blajarlah buang yang kerohhh dan ambik la yg jernihh....mmg tak dinafikan die degilllll and kurang dgrrrr.....tp tak salah diberi kemaafan dan perhatin kan....kdewasaan mgajar kite lalui liku2 khidupannnn...stiap manusia akan berubah dek mase ke semase.......jd tak semestinyer takan matang slamenyerrr....i mean feelingggg from heart ,mind,tgkah laku dll..hehehhehehehe...erat2kan la silaturahimmmm...mmg tak dinafikan kite ade khidupan masing2 tp tk salahkan law rapatkan lg hubungan adk brdk kan dan luangkan maseeee....yg jauh kite leh jmpe and date sebagainyer...takkan la adk2 terabai dan biarkan mcm tu je kannn....plz thinking positivvvvvvvvvv.....sebusuk, sejaht, sekotor mcmane pun die tetap ur sisssss....u all adelah akak.......die adalah adkkkk...takkan ckp lbh skit da nk melanton kannn....u can just relaxxxx and coollll...jngn gunekan kepanasannnn..tak kemane punnnnn laaaa...im just share not condem kkk....hehehhehehheeeee......peace.........now i want to sayyyyy akrabkan laaaaaaa jngn skali bpecah and mamilih mane yg busuk and mane yg wangiiiiiiii......

    ReplyDelete
  4. that is not means berpecah2.. but if someone don't want to meet or just buat endah tak endah when we want to meet so how can we luangkan masa.. we are just human being sometime we have a feeling.. and just to say if memilih yang mana yg busuk and yg mana yg wangi we will not call, we are not care and we are just forget her. becoz of we care, we love this post is exist. but maybe she doesn't notice that. so hopefully one day she will change. just that we hope.

    ReplyDelete
  5. by the way why she sent masage u all cnot rplyyy...she ask them why we silent and we reply nothing to talkkk...sometime i cmfuse...wht hapent to dooo...ok u said we care about shee andddddddd why u alll scare about she to talk...u all care about she why not to masage and calinggg...ant then now she is alone foreverrr...she hope family come back at him.....die sbnarnyer nk kan pehatiannnn dari familynyerrr.....tp ble die nk mndekati smua mcm nk lariiiiii....whyyyyyyyy?now im cnot to abuse or dam sape2.....salahkah kite nk luangkan mase kat seorang adkkkk ble kite ade time freeeee....salahkah kite melangkah kaki ke rumah adk kite and ambil tahu pekembangan dieeee.takkan kite nk tgk jeeee....asal rindu je ushaaaa je dari jauh ehhhh.....mcm tuuu...ok keee ekkk......sorry to sayyyyyyyyyy la ....tak bniatttt nk kerohkan keadaan ke apeee....tppp pk kan laaaaa.......skg pun die takot2 nk kongsi citer ngn abahhhh cozzzz taw2 la kan law abah da risauuuu mmg risau glewwwww......and now she silent its better.......skg ni pun die mudah jatoh sakittt.......ade ke sis care about himmmm.....try to think what i shareee thisss.....thinking positivvvvv.....how she want to change law mcm ni sorang2 famly die thadap dieee.......try la lepak and jengok kat dieeee.....all the best beb...i just to open what i know about sheee.......

    ReplyDelete
  6. anyway, whatever it is you don't know the story behind that so just shut up. from your comments i think sangat la berat sebelah..
    seriously not call??? are sure???
    if you don't know anything so just shut up.
    anyway i don't want to open the bad things about my sis. because whatever it is she is my sister. i don't know who are you. and that my sister and i know very well..
    whatever the bad things she do there have good things and i know she's not perfect.
    seriously i'm don't want "orang luar" punya advice yang don't know anything about my family.

    thank you.

    ReplyDelete
  7. better speak in malay if u dont know English very well..pening...papepun dia tetap adeq kami dan kamu hanya "orang luar" yang hanya tinggal kenangan buat kami..so kamu tak berhak untuk campur tangan dalam urusan keluarga kami..kami tak halang untuk kamu berkawan dengan adeq kami..tapi seeloknya xperlulaa kamu menjadi "orang tengah" dalam permasalahan keluarga kami, segala nasihat yang kamu berikan kami dahulukan dengan terima kasih byk2x..tpi sejujurnya kami memang xperlukan nasihat orang seperti kamu...mintak maaf byk2x....

    ReplyDelete
  8. ni bkn nyer nk berat sblah ke apeeee...cume nk bg kembali jernih je hubungan u all dngn ur sissss....dan sy disini bkn nk cri point ke and whtever la smthing like that .....org yg hipokrit je yg taleh trima ape org kate or smthing like that la kan...lg pun sy tak kate pade org yg tak pandai fikir and tak matang mcm kamu....sory to say la kan.....hehheeheheh....sy bkn nk gaduh2 just im here to peace no war jep..huhu...k la sory la wat semak kat siniiii....lg pun masing2 fikiran tertutupppp....i just opennnn .....neway all the bestttt at ur familyyyy....cume sy nk berpesannnn jngn smpai ur sis ade timbul perasaan menyampah pade salah sorang kakak2nyeeee skali lgggg.......salgi i leh tenangkannyer or nasihatkan nyer i go on....law die da tahap mcm kakak2nyer org kate taleh trime im just surenderrr with sheee...hehehehe peaceeee......

    ReplyDelete
  9. tula dah tau wat semak takyah comment.. since when ada orang tgh and apahal nak menyampah2.. i think u're the person makes my family bergaduh.. orang tgh tulis blog pasal rindu2 kat adik beradik pastu dia comment tah apa2... huhu.. next time takyah ler wat semak eh..

    thanks...

    ReplyDelete
  10. like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like like!!

    ReplyDelete
  11. da tawsemakdelete jelaaa...tupun takkan nkkne ajar kott....huhuhu

    ReplyDelete
  12. hahhhaa... dah tau semak buat apa komen.. nak menambah kan keje orang mengdelete buat apa... chesss...

    ReplyDelete
  13. kyam ni nape erkkkkk.......

    ReplyDelete
  14. haha. the past is past..

    ReplyDelete