Wednesday, June 16, 2010

You're My Only One

Sayangilah ibu selagi dia masih ade kat dunia neyh...jglaa dia sebaiknye seperti mane dia jg kite..hargailaa dia selagi hayat dia masih di kandung badan..12.07.2004...Umi telah gi dr idup kami...idup aku...n sampai skg pn aku xleh lupe tarikh tuh...sometime bile org cite pasal ibu diorg,aku terase jeles..terase sebak..tpi untuk pe aku rase camtu?ape yg perlu aku wat,hadiahkn umi alfatihah n yassin serta doa....semoga roh ditempatkn dikalangan orang2x yg beriman..aku xleh bile tgk org2x yg xtau hargai ibu diorg,xhormat ibu diorg...rase nk sound,tpi sapelaa aku....huhu..


Dulu,mase aku kecik2x,umi selalu marah2x aku sebab suke sepahkn bilik ngan sampah sarap..sehari kemas,sebulan bsepah..Mane yg duk potong2x kertas, mane yg conteng2x, mane yg lipat2x wat kotak laa,bukulaa,mcm2x ade..umi pn xlarat nk berleter..tpi aku suke bile aku kemas bilik,n then tunjukkn umi..mula2x umi senyum suke,tpi kejap je..pastu umi berleter balik..haa,kemas sehari,esok bsepah balik..aku tsengih je..pastu aku xleh lupa satu peristiwa neyh..hehe..time tuh benti kedai balik dr sekolah,umi suh beli ape ntah..umi suh amik duit dlm handbag, aku teringat aku nak beli sticker..mmg nk sgt..aku pun amik lebih rm1,time tuh hg sticker rm1 je..umi xtau..aku pn seronok arr dpt beli,pastu sembunyikn dlm baju..sampai je rumah,aku trus korek tabung,byr balik rm1 umi tdi..mase tuh aku baru darjah 3,4..tpi atas didikan umi,still mampu bpikir yg mane baik,mane buruk..


Lg satu....aku xleh lupa time neyh...umi suke dgn minat aku..kumpul "glow in the dark"..umi suke masuk bilik aku bile tutup lampu..rase mcm ade dkt angkasa lepas je..hihi...smpaikn satu time tuh umi gi langkawi,boleh pulak umi belikan aku glow in the dark "skull" dua...punyalaa umi ingat kat anak dia yg sorg neyh..;) bile aku dpt dr umi,aku happy giler...umi menambahkn koleksi aku..heheh...tpi xde dh aku nk kumpul lg..heheh..


And now,keje aku mmg keje yg "wat sampah"...tpi ade hasil...;) alhamdulillah,Allah kurniakan aku klebihan dlm kreativiti, aku mampu mjadi seorg designer n now colour separation artist..mmg xsah klau sehari xngadap kertas..tpi aku xsempat mbuktikn kjayaan aku pd umi..aku xdpt nk cerita itu ini dgn umi...aku xsempat kongsi masalah pape dgn umi..umi pergi mase aku form 6..n time tuh mmg aku lemah sgt bab belajar...kdg2x aku sedih sendiri,n ttanye2 nape dulu aku xbelajar btul2x,asyik wat masalah je..hmm..xpelaa,sumernyer dh berlalu..aku hanya mampu melihat org lain bbhagia bsame ibu bapa diorg..mmg xkan ade sape yg dpt gantikan tempat umi..umi tetap yg terbaik dunia akhirat...InsyaAllah selagi fati mampu, fati akan sentiasa hadiahkn umi ayat2x suci alquran....serta doakn umi akan sentiasa tenang disana..


Memang slps pmergian umi terlalu byk sgt perubahan...kehidupan n diri fati sendiri...fati xfaham knp fati perlu jdi mcm neyh...tlalu sensitif n pendiam n xreti bcampur ng org..insyaAllah fati akan cuba ubah kembali ceria mcm dulu...fati still ade abah n adeq beradeq yg sygkn fati....insyaAllah....i love n miss you so much...my Umi......AL-FATIHAH


1 comment:

  1. so saddddd......bykkan besabarrr.....yg hidup kenala diteruskannnn...tabah kan hati sebaik mungkin........dont try giveuppppppppp

    ReplyDelete