Monday, March 28, 2011

Memory Remain~

New York~First time gi oversea...mase tuh time spring..sejuk arr jugak...seronok sgt..klau nak gi sendiri mmg xmampu arr...my auntie n my uncle yg support tiket gi balik..thanks ndeyah & uncle hakim..masa tuh pulak lom keje betul lg...bygkan laa bawak $100 je...apelaa yg dpt..huhu..


Tetiber tgh round2x kat nyc,ternampak pulak volvo sebijik mcm volvo abah..aik,sejak bile abah dah ade kat ny neyh?haha..ape lagi...capturelaa...haha..warne sumer sebijik..nasib no plate lain..klau no plate BAV 4638 confirm gue sedang bermimpi di siang hari...hehe...pastu yg syok sempat lg ndeyah suh aku drive...nasib auto..tu pun janggal weh..klau manual agaknyer xtau arr,mane tgn kanan nk tukar gearnyer...hehe..pastu bawak slow kena ikut line kanan..adeyh mmg asyik nk ke kanan jelaa...confius..hehe..pastu meter kete ndeyah ikut mile...dah pening..xperasan yg aku dh tekan 110kmj..ndeyah sound,takut ade roadblock..hehe..;p


Tapi jalan nyc time malam,mmg best...suasana dia ngan lampu2x kat building dia mmg cun...tpi aku xreti nk capture cantik2x...xreti lg arr gune DSLR...hehe...Dslr abg am dijadikan rete sementara...;p pastu kat umah ndeyah,area scarsdale pg2x memang cantik sgt...ngan pokok2x ijau nk kekuningan kemerahan mmg lawalaa..adelaa satu dua aku letak picture area umah ndeyah..Tapi yang pasti kitorg kecewa sgt xdapat nk berlayar ke liberty statue..naik bot dia mahal giler..ish3x...kat sini mmg arr,transport awam sumer parokk..org naik lrt rm1,2 je...dia sampai $14,15....huhu...sbr jelaa..



Hong Kong~Ade citer yg best...xpasal2x flight kitorang delay kat Hong Kong masa nk balik Malaysia tuh..org lain sumer mmg dh sedih,risau sumer...Uncle Hakim yg nak ke Singapore pun mmg dh risaulaa...tpi kitorg leh pulak gelak2x,seronok...hahaha...mana taknyer,dahlaa dapat bermalam kat hotel first class,pastu dapat mkn sedap2x, seafood jgn ckp arr...ketam beso2x..heheh..sumernyer FREE ok...heheh..lupe nak capture rupe dlm hotel dia..mmg selesa arr..katil king size...haha (tu je yg tauu..) Penat weh duk dlm flight lama2x...mmg lepak arr masa dh checking hotel tuh..huhu..papepn mmg pengalaman yg seronok..tpi ade gak certain2x time yg xbrape syok..huhu..tpi ok je...hehe..


Beijing China~


Haa neyh time winter...mmg gile baban sejuk weh...bygkan laa klau peti ais tuh klau beku 0°, neyh dah sampai -5°, mau tak 5 helai baju aku ngan kakyam pakai...2helai baju biase ngan 3helai sweater yg tebal tuh..tapi kakyam tahan sejuk,2helai je kot..terus nmpak gemuk aku..haha..tgk picture aku pkai mask..tu mmg dah xleh handle sejuk sgt...bibir sumer dah beku..cakap ngan kakyam pun dh senget2x mulut..haha...pastu asyik nk tergelak je..;p pkai "earfone" tuh pun cover telinga yg rase sejuk tuh...pkai tudung nipis...snow cap pun bukan tebal..pkai earfone tuh terus rase lega skit..heheh..

Pastu naik ke Great Wall (tembok china)...dulu aku xdapat byg macamane rupe tembok china neyh..now barulaa aku sendiri yg dapat merasa...penat gilerr....dhlaa gayat...masa nak turun tuh mmglaa kaki aku mgigil2x...pastu kakyam cakap jgn tgk bawah...tgk step by step tangga je..laju skit..klau tak,mmg aku rase nk jatuh je...gayat gilerr...panjang tembok china - 6,400 km....daripada Shanhaiguan sehingga ke teluk Bohai di sebelah timur yg terletak berhampiran dengan sempadan China dan Manchuria, sehingga ke Lop Nur di sebelah tenggara wilayah Xinjiang..Heheh..

2 comments:

  1. uit.. tau pasal tembok china.. setau kakyam fatie bukannya dengar pon si travel guide tuh membebel...;p

    ReplyDelete
  2. Copy paste je ma....internet di ujung jari...hahaha...;p

    ReplyDelete